RTV Literāti

Publicēts: 08.03.24

Rīgas Tālmācības vidusskola sniedz iespēju skolēniem pašiem saplānot savu grafiku, tādejādi skolēniem atliek vairāk laika saviem hobijiem un interesēm. Tuvojoties Rīgas Tālmācibas vidusskolas 15. dzimšanas dienai, vēlamies izcelt to, cik dažādi un talantīgi skolēni mācās mūsu skolā.

Sākam jaunu projektu - "RTV literāti".

Katru otro nedēļu būs iespēja iepazīties ar jaunu RTV skolēnu un viņu literārajiem darbiem.

08.03.2024.

Atvadoties no februāra, iepazīstinām ar mūsu 11. klases studenti Dārtu un viņas īso stāstu "February" (latviski: februāris). "February" ir īsais stāsts par to, cik netaisnīga ir februāra eksistence un kādas ir tā mokas.

Es pārsvarā rakstu, lai saprastu, ko jūtu. Mana iedvesma nāk no manas dzīves - gan ikdienā piedzīvotā, gan brīvajā laikā atrastā. Mana galva visu samet kopā un kaut kā iznāk stāsti vai dzejoļi, vai īsi pieraksti.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kā mācības tālmācībā ietekmē tavu motivāciju rakstīt?

Jebkad, kad skolotāji aicina rakstīt esejas vai domrakstus, man rodas sajūtu, ka es varu izpausties. Es nevaru patiesi atklāt savu rakstīšanas stilu, jo tas parasti neatbilst tam, ko skolotāji uzdod uzdevumos. Bet, savā ziņā, es varu spēlēties ar tekstu un veidot radošākas, patiesākas atbildes. Es varu dalīties ar to, kas man patīk, un tajā pašā laikā apgūt skolā nepieciešamo, un tas man sagādā prieku.

23.02.2024.

Šonedēļ projektā "RTV literāti" iepazīstieties ar 11. klases skolnieci Kitiju, kura aizraujas ar īso stāstu rakstīšanu. Lasi stāstu "Salījusī balto vāku grāmata" un izjūti, kā tas ir - iemīlēties.

Tā kā raksta nevis mans prāts, bet manas emocijas, tad jauni darbi top līdz ar spēcīgam emocijām. Kopš mācos tālmācībā, man ir vairāk laika pievērsties jaunām lietām, tā tad gūt jaunas emocijas, kas veicina ražīgumu.

 

 

 

 

 

 

 

Kur tu smelies iesvesmu?

Kad tikko sāku rakstīt, mana galvenā iedvesma bija mana pirmā mīlestība. Bieži saucu sevi par neglābjamo romantiķi, jo, visiem šiem gadiem ejot, mana iedvesma nav mainījusies. Ejot cauri šim iemīlēšanās procesam, esmu atklājusi jaunu emociju spektru, kuru nekad nevēlos pazaudēt. No visneviltotākajām prieka asarām, līdz vissāpīgākajai zaudējuma sajūtai, kura liek rokām nolaisties un aizmirst par laimes esamību.

09.02.2024.

Šonedēļ iepazīstinām jūs ar mūsu 12. klases skolnieci Jogitu, kura aizraujas ar dzejoļu rakstīšanu.

 

Ar tādu mazo poēmu/dzejoļu rakstīšanu sāku aizrauties pirms 3 gadiem. Man ļoti patika, kā raksta citi, tāpēc vēlējos pamēģināt pati, un tā arī man iepatikās un vēl joprojām rakstu. Jau pamatskolā devos uz literatūras konkursiem, rakstīju pasakas/esejas. Manuprāt, mana aizraušanās rakstīt ir radusies no tā, ka man ļoti patīk lasīt grāmatas. Skolotāja mēdza teikt, ka esmu ''grāmatu tārps''.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kur tu smelies iedvesmu?

Iedvesma ne vienmēr ir. Reizēm tās nav vispār. Tad es nerakstu. Parasti kaut kas atgadās, kāds notikums vai vienkārši ir kādas pārdomas, emocijas, tad arī ir iedvesma un iztēle to uzrakstīt vārdos. Mācoties tālmācībā, labi ir tas, ka jebkurā laikā un jebkur varu rakstīt un sagaidīt to iedvesmu. Tāpēc tāda noteikta laika nav.

Kā mācības tālmācība ietekmē tavu motivāciju rakstīt?

Mācības tālmācībā noteikti uzlabo manu motivāciju, jo ir laiks sev, savām pārdomām. Noteikti ir daudz vairāk laika lasīt, izzināt sevi un pasauli. Tiekties pēc jaunām emocijām un pēc tam vienkārši apsēsties ērtā dīvānā, un to uzlikt uz baltas lapas.